Monday, January 11, 2010

I DonT kNow WhO I aM!!!

Aku tak tahu siapa aku...
Aku tak kenal siapa diriku...
Aku tak faham tentang aku..

I dont know who i am!!!

Pernah...
Aku pernah gembira,
Aku pernah ketawa,
Aku pernah merajuk,
Aku pernah marah dan geram,
Dan aku pernah menangis...

Kenapa???
Kenapa aku perlu jadi macam ni?
Kenapa aku perlu hidup macam ni?
Kenapa aku perlu marah?
Kenapa aku perlu geram?
Kenapa aku perlu menangis???

Kalaulah...
Kalaulah aku boleh gembira selalu,
Kalaulah aku boleh senyum selalu,
Kalaulah aku boleh ketawa selalu...

Tapi,aku tahu...
Tak semua org bahagia,
Tak semua org gembira selalu,
Tak semua org dpt bersm dgn org yg mereka syg...
Tak semua org dpt apa yg mereka mahukan...

Begitu juga dgn aku..
Sekarang, aku dh macam tak kenal siapa diriku,
Jahatkah aku?
Berdosakah aku?

Aku xfhm.
Betul2 xfhm tntg diriku...
Kdg2 aku berlagak tenang,
Walhal sakit di hati tiada siapa yg tahu.
Kdg2 aku melonjakkan rs gembiraku,
Padahal sedih memang tidak dpt dibendung..
Kdg2 aku merasa bersalah,
Tapi, keegoanku terbatas..
Kdg2 aku merasa kasihan pd shbt2ku,
Namun, sengsara yg bersarang di lubuk hatiku,
Siapa yg ambil tahu????

Aku dah Letih!!!
Cukup2 letih sehinggakan aku dah tak tahu siapa diriku yg sebenarnya...

Keprihatinan aku terselindung dek keegoanku..
Kasih sayangku disembunyikan dgn rs amarahku..
Kedukaanku di sebalik kegembiraanku..
Rajukku di balik rs kasihku..


Jadi,
Siapakah aku yg sebenarnya?
Kenapa sukar aku tunjukkan diriku yg asal?
Kenapa payah utkku menjadi diriku?
Kenapa susah bg aku utuk tonjolkan ape yg aku rs?

(Termenung seketika)

Sebenarnya...
Aku dah sedar.
Lama dah aku sedar,
Aku memang begini.
Sukar untukku ubah diriku,
Aku tetap akan jadi diriku yg begini...

Memang aku tak faham siapa aku...
Memang aku tak tahu siapa diriku..
Tapi...aku adalah aku,
Insan biasa yg juga punye perasaan..

Perasaan bila disakiti,
.....bila dijauhi,
.....bila dilukai,
.....bila dibenci,
.....bila disayangi dan dikasihi...

Biarlah apa org nak kata,
Biarlah apa org nk fikir,
Biarlah mereka menghina,
Biarlah mereka membenci,
Suka hati mereka nk judge aku macamana..

Kerana...AKU ADALAH AKU dan AKU TETAP AKU!!!!!!!

3 comments:

yumiexy said...

dnt knw who u r?...
tht's normal cz we r in travel of life...always seeking 4 ourself...
relax n keep cool under control..:-)

deus X machina said...

anda sebenarnya adalah gaban
ekekekekeke=)


erk888.blogspot.com

Yuyu Riesya said...

yumie--- maybe ur right! dats why i'm always in confius about myself...heh! 10s 4 da opinion~~

deusXmachina--- gaban tu aper??? tahap gaban tau ler...huhuh!memandaiiii jerk..he3~